خطر نوشیدنی های الکلی برای بدن

نوشیدنی های حاوی الکل بسیار مضر هستند. حتی بیشتر کسانی که این ها را استفاده می کنند نیز به این موضوع آگاهی دارند. اما به دلایل مختلف به سمت این نوشیدنی های سمی می روند و خودشان را درگیر می کنند. الکل به شدت برای سلامتی ما مضر است. برخی از عوارض الکل آن قدر جدی است که در مدت کوتاهی ممکن است فردی را به کام مرگ بکشاند.

 

توهم کم تا زیاد

نوشیدن نوشیدنی هایی که در آن ها از الکل استفاده شده است باعث می شود فرد استفاده کننده توهم پیدا کند. او نمی داند چه می گوید. مغز وی نمی تواند پاسخ درستی برای جواب دادن به سوالاتی که از وی می شود پیدا کند. او نمی داند چه می گوید. نمی داند باید چه بگوید و نباید بگوید. به همین خاطر ممکن است برای خودش دردسر هایی استفاده کنند. دردسر هایی از دعوا های خانوادگی گرفته تا از دست دادن روابط خوبی که تا به حال داشته است.

این توهم ممکن است قدری بیشتر شود و فرد جایی را ببیند که واقعی نیست. درست مثل کسی که مواد مخدر مصرف کرده است. این مورد در مورد برخی از نوشیدنی های با دز بالایی از الکل صدق می کند. همه نوشیدنی های الکلی ممکن است عوارض این چنینی نداشته باشند. نوع نوشیدنی و شدت مصرف یعنی این که فرد چه قدر استفاده کرده است نیز در شدت عوارض تاثیر دارند.

 

احساساتی شدن شدید

یکی از شایع ترین عوارضی که در اثر نوشیدن نوشیدنی های الکلی در فرد ایجاد می شود شدت یافتن احساسات است. به طور مثال فردی در غم از دست دادن عشقش است. در اثر نوشیدن الکل خالص یا نوشیدنی های الکلی ممکن است احساساتش شدید تر شود. گریه های از سر مستی ناشی از الکل یکی از عوارضی است که فرد خاطی که نوشیدنی های خطرناک الکلی مصرف کرده است تجربه می کند.

گاهی نیز خنده های شدید دارد که باز هم در اثر نوشیدن مقدار زیادی از الکل است. جذب الکل توسط بدن گاها به نیم کره راست در کوتاه مدت اختلال وارد می کند. این خنده ها نیز به مانند گریه ها به همین خاطر است.

 

کاهش شدید فشار خون

یکی از اتفاقاتی که ممکن است در فرد مصرف کننده پس از مدتی بیفتد این است که فشار خون وی به شدت افت می کند. این مورد ممکن است کم یا زیاد باشد. هم به نوشیدنی و هم به مقداری که مصرف کرده است بستگی دارد. همین طور این که این نوشیدنی ها روی هر کس ممکن است مقدار خاصی تاثیر گذار باشند. فرد ممکن است کمی افت فشار خون را تجربه کند. برخی مواقع نیز به خصوص در افرادی که بدنی حساس تر دارند ممکن است افت فشار خون بیشتر شود. تا حدی که ممکن است فرد بیهوشی کوتاه مدت و یا طولانی را تجربه کند. افت شدید فشار به شدت خطر ناک است. و ممکن است باعث شود فرد به یک کمای عمیق فرو برود. گاها نیز به دلیل کاهش هوشیاری فرد جان می بازد.

 

سکته قلبی:

یکی دیگر از خطرهای مصرف این نوشیدنی ها سکته های قلبی است. اگر سکته خفیف باشد ممکن است خطر از بیخ گوش وی بگذرد. اما ممکن است باعث مرگ او شود. توجه کنید که یکی از اصلی ترین و بیشترین دلایل مرگ در جهان همین موضوع سکته قلبی است. روزانه افراد زیادی در جهان در اثر سکته قلبی جان خود را از دست می دهند. و برخی از این افراد سکته قلبی را به خاطر مصرف نوشیدنی های الکلی تجربه کرده اند.

 

سکته مغزی:

از دیگر سکته های خطرناک تر از سکته قلبی سکته مغزی است. سکته مغزی ممکن است باعث شود فرد در همان لحظه یا چند لحظه دیگر جانش را از دست بدهد. سکته مغزی نیز از دلایل مهم مرگ در جهان است. با وجود این همه آگاهی رسانی در زمینه خطرات این نوشیدنی ها باز هم افرادی دست به نوشیدن می زنند. و گاها در لحظه دچار سکته مغزی می شوند.

 

خون ریزی معده:

نوشیدنی های الکلی برای معده به شدت مضر هستند. این نوشیدنی ها باعث می شوند که پرزهای معده از بین برود. بسیاری از افرادی که زیاد از این نوشیدنی ها مصرف می کنند دچار مشکلات هضم و سوء هاضمه می شوند. برخی پس از خوردن غذا دل پیچه های شدید را تجربه می کنند. برخی نیز دچار خون ریزی معده می شوند. خون ریزی معده به دلیل از بین رفتن یک لایه از معده است. این اتفاق بسیار خطرناک است. و در صورتی که تکرار شود فرد در غذا خوردن و هضم غذا دچار مشکلات شدید خواهد شد.

 

مشکلات کبدی:

همه می دانیم که الکل سفید با دز بالا چقدر برای کبد مضر است. سیروز کبدی و فیبروز کبدی در اثر مصرف نوشیدنی های الکلی شدت می گیرند. در صورتی که فرد در نوشیدن زیاده روی کند ممکن است این مشکلات آن قدر شدید شود که فرد را به کام مرگ بکشاند. یک تحقیق علمی آمار جالبی به دست آورده است. اگر سیروز دارید و نوشیدن الکل را کنار نگذاشته اید، احتمالاً به دلیل نارسایی کبد خواهید مرد. ۵۸۴۰ نفر در بریتانیا در سال ۲۰۱۹ به دلیل بیماری کبدی ناشی از الکل جان خود را از دست دادند. همیشه کمبود اعضای اهدا کننده وجود دارد و افرادی که پرهیز نمی کنند معمولاً نمی توانند به پیوند کبد در بریتانیا دسترسی داشته باشند. این یک موضوع جدی است که بهتر است با آگاهی رسانی بیشتر به گوش همه برسد. چرا که خیلی افراد فکر می کنند پس از کنار گذاشتن الکل به وضعیت گذشته خود باز می گردند. اما چنین نیست. این مشکلات ممکن است آن قدر جدی شوند که راه درمانی برای آن ها نباشد.

[ بازدید : 2 ]

[ دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 ] 16:18 ] [ hamechiz ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]